top of page

Detektívképző

A Detektívképző tábor foglalkozásain olyan képességeket, készségeket fejlesztünk, melyek elengedhetetlenül fontosak ahhoz, hogy valakiből kivételes detektív váljék. Ezek a területek a következők:


  • érzékszervi finomítás (látás, hallás, szaglás, tapintás, ízlelés),

  • „belső látás” (fantázia, emlékezet),

  • megfigyelés és felidézés,

  • koncentráció és egyensúlyérzék,

  • ritmusérzék és koordináció,

  • figyelemösszpontosítás és ügyesség,

  • térhasználat és tájékozódás,

  • mozgáskoordináció és testtudatosság,

  • beszédbiztonság,

  • rögtönzés (szóban és mozgással),

  • nyelvi-logikai gondolkodás,

  • képi gondolkodás,

  • szövegértés és szövegalkotás,

  • bizalom- és önbizalom-fejlesztés,

  • kommunikáció és vitakultúra,

  • empátia és értő hallgatás,

  • önismeret és önkifejezés.


És hogy ezek a képességek épp jól jönnek a tanulásnál? Vagy a többi gyerekkel való kommunikációban? A vitás helyzetekben? Vagy épp a barátkozásnál? Ez talán nem véletlen…


A Detektívképző tábor minden napján más és más képességterület kerül fejlesztésre – kizárólag játékos formában. Délelőttönként a gyerekek a detektív mesterség, valamint a nyomozás csínját-bínját sajátíthatják el kreatív „tanórák” keretében, délután pedig egy-egy bűnügy várja a kis detektíveket, hogy megszerzett és feltárt tudásukat a gyakorlatban is kamatoztathassák. A délelőtti foglalkozások órarendjében a változatosság kedvéért ücsörgős, mozgolódós és pepecselős órák váltogatják egymást. Ahogy a témák feldolgozása is változatos munkaformában történik: a nyomozópalánták kipróbálhatják magukat egyéni, kis csoportos és csoportos kooperációban egyaránt. A heti órarendet a gyerekek az első napon megkapják.


A tábor zárásaként egy izgalmas „vizsga” várja immár a végzős detektíveket, akik ezúttal még egyszer megvillanthatják briliáns elméjüket egy közös nagy nyomozásban


Amit MI biztosítunk:


  • órarend,

  • detektív munkafüzet,

  • diploma,

  • író- ás rajzeszköz, papírlap, karton, ragasztó,

  • képanyag, hanganyag stb.


Amit magával hoz a detektív:


  • ész,

  • szív,

  • nyitottság,

  • jóindulat,

  • sok mosoly.


Magamról…

Kormos Editnek hívnak, drámapedagógus vagyok és magyar szakos tanár. Középiskolás koromban „kebelezett be” a színház: előbb színjátszóként, később pedig drámapedagógusi minőségben. Játszottam, írtam, dramatizáltam és rendeztem – másokat és magamat is. Ennek több mint húsz éve már. Voltam újságíró, rovatvezető, digitális tananyagok szerzője, közben tanítottam Pesten a Xantusban, Miskolcon a Hermanban. Két éve szabadúszó vagyok. Azóta kis- és nagykamaszoknak tartok önismereti, konfliktuskezelő és kommunikációs tréningeket, alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozást, vezetek pedagógusoknak szóló módszertani képzéseket és személyiségfejlesztő drámafoglalkozást. Megfordultam az ország számos pontján, de a „bázisom” Miskolc maradt, meg a Suliklub. A város e friss és kreatív pedagógiai műhelye. A második otthonom.



bottom of page